1134 Budapest, Angyalföldi út 5/b

(06-1) 452-0005

Telefon:  (06-1) 452 0005

Angyalföldi út 5/b.

1134 Budapest

ELÉRHETŐSÉGEK

RÓLUNK

INFORMÁCIÓK

Fax:        (06-1) 342 0775

BUDAPESTI

ÖNKORMÁNYZATI

KÖVETELÉSKEZELŐ KFT.

/

Kezdőlap

Gyakran Ismételt Kérdések

Gyik - Parkolás

Miért kaptam pótdíjat, ha megvásároltam a parkolójegyet?

A parkolójegyet a szélvédő mögött mindig jól láthatóan kell kihelyezni az információt adó oldalával felfelé. Az utólagosan bemutatott parkolójegyen nincs olyan azonosító adat, amely igazolná, hogy azt valóban az adott gépjármű várakozási díjának kiegyenlítéséhez váltották meg.

 

Miért kaptam pótdíjat, ha rendelkezem mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával?

A kedvezményt az eredeti mozgássérült igazolvány kihelyezésével lehet igénybe venni. Ezt az támasztja alá, hogy ez egy személyhez kötött jogosultság, tehát nem a "gépkocsinak jár", hanem a mozgáskorlátozott személynek, ezt az érvényes, eredeti igazolványával kell igazolnia. Ha másolat is elfogadható lenne, akkor tetszőleges számú gépkocsira egy időben igénybe vehetné a kedvezményt, holott az igazolvány tulajdonosának egyszerre csak egy helyen van szüksége.

 

Miért nem fogadják el a lakossági engedélyemet pl. a VI. kerület teljes területén?

Főutakra (Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közutakra és közterületekre) lakossági, illetve gazdálkodói várakozási hozzájárulás nem adható ki. A Fővárosi Önkormányzat parkolási rendelete szerint a helyi önkormányzatok a mellékutcákban biztosíthatnak ingyenes parkolási lehetőséget a parkolási engedélyek kiadásával. (A területi érvényességet a kiállító önkormányzatoknak a hozzájáruláson fel kell tüntetniük.)

 

Elromlott a gépjárművem, lehúzódtam az út szélére, miért kaptam pótdíjat?

Az a körülmény, hogy Ön a fizetőövezetben akár gépjárművének műszaki meghibásodása miatt parkolt, nem mentesíti a parkolási díj megfizetése alól. Parkoló ellenőreink feladatkörébe nem tartozik bele, annak vizsgálata, hogy a parkolóhelyet milyen célból foglalta el az adott gépjármű.

 

Miért kaptam felszólító levelet, ha befizettem a pótdíjat?

A pótdíj befizetését minden esetben igazolni kell. A gépkocsira kihelyezett fizetési felszólításon is szerepel, hogy a pótdíjszelvényt a felszólítással együtt személyesen/faxon/postán ügyfélszolgálati irodánkhoz be kell juttatni ahhoz, hogy tartozását lezárhassuk.

 

A gépkocsit nem én használtam. Mégis nekem kell a pótdíjat fizetni, miért?

2008. május 1 - től érvényes törvény szerint ebben az esetben az objektív felelősség elvét kell alkalmaznunk, mely szerint a gépjármű tulajdonosa/üzembentartója a felelős a parkolási eseményért. A gépjármű üzemben tartója csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a járművet tőle ellopták, illetve, ha a járművet használó személy magánokiratban elismeri, hogy a szabálysértés elkövetésekor ő vezette a járművet.

 

Az események idején a gépkocsi már nem is volt az enyém. Mit tegyek?

Mielőbb (de még a jogi eljárás megindítása előtt) juttassa el ügyfélszolgálatunkhoz az eladást bizonyító (Önkormányzat által igazolt) adás-vételi szerződés másolatát, és ezzel a felelősség már az új tulajdonost terheli.

 

Milyen módon rendezhető a tartozás?

Akár a fizetési felszólításhoz mellékelt csekken, belföldi postautalványon (rózsaszín csekk), vagy banki átutalással az OTP - nél vezetett 11705008-20466323-00000000 számlaszámra vagy Ügyfélszolgálatunkon pénztári befizetéssel rendezheti tartozását..